Tarikh
|
12/1/2015 (Isnin)
|
Masa
|
12.50 – 1.25 petang
2.00 – 3.10 petang
3.25 – 4.00 petang
5.10 – 6.20 petang |
Kelas
|
1L, 1G, 1B, 1E
|
Perkara
|
MINGGU ORIENTASI
PELAJAR PERALIHAN & TINGKATAN 1
|
Tarikh
|
13/1/2015 (Selasa)
|
Masa
|
12.50 – 2.00 petang
|
Kelas
|
2K
|
Subjek
|
Sains
|
Tema
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 1 : Dunia Melalui Dunia Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1
Memahami organ deria dan fungsinya.
|
Hasil Pembelajaran
|
Murid boleh:
Rangsangan --> Organ deria --> Saraf --> Otak --> Saraf -->
Gerak balas.
|
Teknik
|
Sumbang saran dan perbincangan
|
ABBM
|
Buku teks, buku rujukan ,powerpoint, jigsaw puzzle
|
Aktiviti
|
Set Induksi
Pelajar diminta untuk menyelesaikan jigsaw puzzle
dihadapan kelas. Pelajar diminta untuk menamakan organ-organ deria tersebut.
Guru mengaitkan gambar tersebut dengan isi pelajaran
Perkembangan
Pembelajaran
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran tercapai. PdP berjalan dengan lancar
|
Tarikh
|
13/1/2015 (Selasa)
|
Masa
|
4.35 – 5.10 petang
|
Kelas
|
1G
|
Perkara
|
MINGGU ORIENTASI
PELAJAR PERALIHAN & TINGKATAN 1
|
Tarikh
|
14/1/2015 (Rabu)
|
Masa
|
12.50 – 2.00 petang
2.00 – 3.10 petang
4.00 – 5.10 petang
|
Kelas
|
1B, 1L, 1E
|
Perkara
|
MINGGU ORIENTASI
PELAJAR PERALIHAN & TINGKATAN 1
|
Tarikh
|
15/1/2015 (Khamis)
|
Masa
|
12.50 – 2.00 petang
3.25 – 4.00 petang
4.00 – 5.10 petang
|
Kelas
|
1B, 1E, 1L
|
Subjek
|
Sains
|
Tema
|
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang Pembelajaran
|
BAB1 : Pengenalan Kepada sains
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1 Memahami sains
adalah sebahagian daripada kehidupan harian
|
Hasil Pembelajaran
|
Murid boleh :
a) Guru sains
b) Doktor
c) Jurutera
d) Saintis
alam sekitar
|
Teknik
|
Sumbang saran, soal jawab dan perbincangan
|
ABBM
|
Buku teks, Buku rujukan, Powerpoint
|
Aktiviti
|
Set Induksi
Guru meminta pelajar
menyenaraikan fenomena semulajadi berdasarkan pengetahuan sedia ada. Guru
mengaitkan contoh-contoh tersebut dengan isi pelajaran hari ini.
Perkembangan Pembelajaran
a) Tumbesaran manusia daripada bayi
hingga dewasa
b) Kejatuhan bola ke tanah
c) Pencairan ais
Penutup
Guru membuat rumusan
bersama-sama pelajar dan pelajar diberi lembaran kerja sebagai kerja rumah.
|
Refleksi
|
PdP ditangguhkan kerana pelajar masih terlibat dengan minggu orentasi.
|
Tarikh
|
15/1/2015 (Khamis)
|
Masa
|
5.45 – 6.20 petang
|
Kelas
|
2K
|
Subjek
|
Sains
|
Tema
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 1 : Dunia Melalui Dunia Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1
Memahami organ deria dan fungsinya.
|
Hasil Pembelajaran
|
Murid boleh:
Rangsangan --> Organ deria --> Saraf --> Otak --> Saraf -->
Gerak balas.
|
Teknik
|
Sumbang saran dan perbincangan
|
ABBM
|
Buku teks, buku rujukan ,lembaran kerja
|
Aktiviti
|
Membuat latihan dan perbincangan
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran tercapai. Pdp berjalan lancar.
|
Tarikh
|
16/1/2015 (Jumaat)
|
Masa
|
2.00 – 3.10 petang
|
Kelas
|
1G
|
Subjek
|
Sains
|
Tema
|
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan |
Bidang Pembelajaran
|
BAB1 : Pengenalan Kepada sains
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1 Memahami sains
adalah sebahagian daripada kehidupan harian
|
Hasil Pembelajaran
|
Murid boleh :
a)
Guru sains
b)
Doktor
c)
Jurutera
d)
Saintis alam sekitar
|
Teknik
|
Sumbang saran, soal jawab dan perbincangan
|
ABBM
|
Buku teks, Buku rujukan, Powerpoint
|
Aktiviti
|
Set Induksi
Guru meminta pelajar
menyenaraikan fenomena semulajadi berdasarkan pengetahuan sedia ada. Guru
mengaitkan contoh-contoh tersebut dengan isi pelajaran hari ini.
Perkembangan Pembelajaran
a) Tumbesaran manusia daripada bayi
hingga dewasa
b) Kejatuhan bola ke tanah
c) Pencairan ais
Penutup
Guru membuat rumusan
bersama-sama pelajar dan pelajar diberi lembaran kerja sebagai kerja rumah.
|
Refleksi
|
PdP di tangguhkan kerana pelajar masih terlibat dengan minggu orientasi. |
Tarikh
|
16/1/2015 (Jumaat)
|
Masa
|
4.00 – 5.10 petang
|
Kelas
|
2K
|
Subjek
|
Sains
|
Tema
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 1 : Dunia Melalui Dunia Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
1.2 Memahami
deria sentuhan.
|
Hasil Pembelajaran
|
Murid boleh:
|
Teknik
|
Perbincangan dan soal jawab
|
ABBM
|
Buku teks, buku rujukan, powerpoint
|
Aktiviti
|
Set
Induksi
Pelajar ditunjukkan dengan gambar keratan
rentas struktur kulit manusia dan pelajar diminta untuk mengaikan gambar
tersebut dengan tajuk pembelajaran
Perkembangan
Pembelajaran
Penutup
Guru membuat rumusan bersama-sama dengan pelajar
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran tercapai. PdP berjalan dengan lancar
|
Merkur 41C - Mens Titanium Necklace
ReplyDeleteMerkur titanium jewelry 41C is a high titanium ring quality, high quality necklace for women. We are also offering the Merkur is titanium a metal 41C (9039002) Merkur 41C (9039002) titanium rimless glasses and Merkur Material: PolyesterLength: 6 titanium oxide formula x 4 x 1 inches$13.95